Helly Hansen helpt mensen al bijna 150 jaar om zich levend te voelen in de buitenlucht, met technische uitrusting waarop professionals wereldwijd vertrouwen.
In de Lente/Zomer-campagne van 2025 staat de Noorse hulporganisatie Norwegian People’s Aid (NPA) centraal. Deze reddingsorganisatie redt niet alleen levens, maar vergroot ook de kennis op het gebied van levensreddende eerste hulp. De campagne volgt het verhaal van twee vrijwillige professionals van de NPA. Hun verhaal laat zien hoe gedeelde uitdagingen en ervaringen in de natuur leiden tot meer verbondenheid en gemeenschapsgevoel. Het merk wil met deze nieuwe campagne het publiek aanzetten tot het gezamenlijk aangaan van uitdagingen in de natuur. En geeft met het delen van deze verhalen antwoord op de vraag: met wie deel jij de berg?
Bijzonder verhaal
In een korte film belicht Helly Hansen het bijzondere verhaal van NPA- vrijwilligers Karina Eliassen en Amanda Isaksen. Hun vriendschap begon zeven jaar geleden tijdens een training en groeide uit tot een hechte band – tegenwoordig zijn ze zelfs buren. Als leden van het reddingsteam hebben Eliassen en Isaksen samen talloze missies uitgevoerd – dag en nacht, vaak onder extreme omstandigheden. Deze gedeelde ervaringen hebben hun vriendschap én professionele band alleen maar versterkt. “Uitdagingen aangaan maakt een vriendschap sterker,” zegt Isaksen. “En wat er ook gebeurt, we zijn er voor elkaar.”
Ook buiten hun diensttijd zijn ze vaak samen in de bergen te vinden. “Ik ken haar zwakke punten en zij die van mij,” aldus Isaksen. “Ze staat altijd voor mij klaar en ik zou precies hetzelfde voor haar doen.” Samen de natuur beleven en elkaar motiveren om grenzen te verleggen, maakt het bereiken van de top des te waardevoller.
Open Mountain Month
Om deze campagne verder te ondersteunen, lanceert Helly Hansen in juni 2025 opnieuw de ‘Open Mountain Month’. Deze activatie, inmiddels een vast onderdeel van het voorjaar en de zomer, stimuleert mensen om eropuit te trekken – dit keer juist samen met vrienden, familie of de lokale gemeenschap. Tijdens Open Mountain Month worden mensen uit alle lagen van de bevolking verbonden met ervaren bergprofessionals via begeleide wandelingen en educatieve middelen, zodat ze de kracht van de natuur op een veilige manier samen kunnen ervaren.
“Wij zijn verheugd het Lente/Zomerseizoen van 2025 te starten met deze campagne, die draait om samen outdoor- uitdagingen aan te gaan en te beleven,” zegt Joumana Løvstad, Chief Marketing Officer van Helly Hansen. “Dankzij onze nauwe samenwerking met bergprofessionals weten we hoe gedeelde ervaringen in de natuur sociale en emotionele banden kunnen versterken. Met deze campagne, als mede via Open Mountain Month, hopen we de consument datzelfde gevoel van verbondenheid te laten ervaren – veilig en onder begeleiding van experts.”
Over Helly Hansen
Helly Hansen, opgericht in Noorwegen in 1877, blijft kleding van professionele kwaliteit ontwikkelen die mensen letterlijk helpt om in leven te blijven én zich tegelijkertijd levendig te voelen. Door inzichten uit het leven en werken in ‘s werelds zwaarste omgevingen, heeft het bedrijf een lange lijst van first-to-market innovaties ontwikkeld, waaronder de eerste soepele waterdichte stoffen meer dan 150 jaar geleden.
Andere doorbraken zijn onder meer de eerste fleecestoffen in de jaren zestig, de eerste technische basislagen in de jaren zeventig, gemaakt met Lifa® Stay Dry technologie, het bekroonde en gepatenteerde H2Flow™ temperatuur reguleringssysteem en de revolutionaire lichtgewicht en warme LIFALOFT™ isolatie.
Voortbouwend op Helly Hansen’s eigen HELLY TECH® waterdichte en ademende systeem heeft het technische outdoormerk onlangs het bekroonde LIFA INFINITY PRO™ geïntroduceerd – de meest innovatieve waterdichte/ademende technologie van het bedrijf tot nu toe.
Helly Hansen is een leider in technische zeil- en prestatiegerichte skikleding, evenals premium werkkleding. Het merk wordt wereldwijd gedragen en vertrouwd door meer dan 55.000 professionals, waaronder Olympiërs, nationale teams en berggidsen in meer dan 200 skiresorts over de hele wereld.
De buitenkleding, basislagen, sportkleding en schoenen van Helly Hansen worden in meer dan 40 landen verkocht en kunnen rekenen op het vertrouwen van professionals en actieve enthousiastelingen over de hele wereld. Het bedrijf is onderdeel van Canadian Tire Corporation (CTC).
Bezoek voor meer informatie over het merk www.hellyhansen.nl