HEINEKEN® EN FILLING PIECES COMBINEREN MODE, DESIGN EN STEDELIJKE CULTUUR IN LIMITED-EDITION COLLECTIE
13 november, Amsterdam – Vandaag kondigen twee Nederlandse iconen hun allereerste samenwerking aan: Heineken®, ’s werelds meest internationale brouwer, en Filling Pieces, het Amsterdamse fashion label dat luxe, streetwear en cultuur met elkaar verbindt. De exclusieve collectie viert de gedeelde waarden van beide merken – erfgoed, vakmanschap en de creatieve geest van Amsterdam – en markeert de opening van het nieuwe concept van The Heineken Experience: The Kiosk.
- Amsterdamse iconen Heineken® en Filling Pieces bundelen hun krachten voor een exclusieve collectie, gebaseerd op gezamenlijke roots en gedeelde waarden
- De 16-delige collectie slaat een brug tussen de iconische stijl van Heineken® en de luxe streetwear van Filling Pieces
- De limited-edition collectie is vanaf 14 november verkrijgbaar bij de Heineken Experience Kiosk, de nieuwe hotspot van het merk, en is ook online verkrijgbaar via FillingPieces.com
The Kiosk, een nieuwe, creatieve social hub in de Heineken Experience in Amsterdam, vormt een podium voor samenwerkingen met lokale creatieven en merken, waarvan de samenwerking met Filling Pieces de aftrap is. Deze samenwerking slaat een brug tussen mode, design en stedelijke cultuur, en laat Heineken®’s rijke geschiedenis zien door de lens van het onderscheidende, esthetische DNA van Filling Pieces. De collectie combineert clean, co-branded essentials met statement pieces; een perfecte balans tussen draagbaarheid en uitgesproken design.
Ontworpen in Amsterdam, maar gemaakt voor de wereld, bestaat de capsule uit 16 limited-edition items, waaronder de Nappa Green Heineken® Loafer, het Patch Varsity Jacket en Heineken® x Filling Pieces T-shirts en caps. De samenwerking combineert de vintage branding van Heineken® met de architectonische silhouetten en moderne streetwear-stijl van Filling Pieces. Door het beste van beide werelden te verenigen, resulteert dat in een collectie die direct herkenbaar en verfijnd in design is. Alle schoenen en jerseys zijn handgemaakt in Portugal en de jerseys zijn gemaakt van 100% biologisch katoen. De prijzen starten vanaf €50, in beperkte oplage.

Guillaume Philibert, oprichter van Filling Pieces, zegt: “Het is een eer om samen te werken met zo’n wereldwijd icoon als Heineken. De lokale afkomst en de internationale mindset van het merk zijn dingen die we enorm bewonderen en nastreven. Onze producten zijn misschien anders, maar we delen dezelfde focus op vakmanschap, kwaliteit en cultuur.”
Lieke Westendorp, Managing Director van Heineken Experience, voegt toe: “Deze samenwerking gaat verder dan mode; het draait om twee merken die trouw blijven aan hun Amsterdamse roots terwijl ze wereldwijd opereren. Filling Pieces brengt een benadering van design die aansluit bij onze eigen toewijding aan ambacht en kwaliteit. Wat deze samenwerking bijzonder maakt, is dat we items creëren die traditie eren én momenten creëren die mensen op een natuurlijke manier samenbrengen.”
De volledige collectie is te verkrijgen vanaf 14 november om 11.00 uur (CET). Early access voor geselecteerde items opent op 10 november via FillingPieces.com. De collectie wordt op 14 november officieel geïntroduceerd bij de nieuwe Heineken Experience Kiosk. The Kiosk is elke dag geopend en te bezoeken zonder ticket.

